Bibliografia/enllaços

Espai de documentació

Gràcies a les aportacions del comissari i col·leccionista Harold Berg, l’exposició compta amb un important espai dedicat a la documentació, ja sigui a partir de materials bibliogràfics (catàlegs, monografies i incunables) com d’objectes i documents d’un alt valor històric. En aquest sentit, destaca la presència del «mailing list» original que Matta-Clark va realitzar a partir dels seus contactes en l’època del FOOD (un total de 15 pàgines), receptes i notes disperses manuscrites per l’autor, correspondència inèdita entre Matta-Clark i Carol Goodden, publicacions com la mítica Avalanche Magazine (publicada a Nova York entre 1970 i 1976 per Willoughby Sharp i Liza Béar) o fotografies i negatius que, en algun cas, veuran la llum per primera vegada a l’estat espanyol.

Links webs art i menjar / cultura gastronòmica

https://www.artpractical.com/review/in_defense_of_food_recent_explorations_in_contemporary_art/

https://www.openspacecontemporary.com/projects/edible-goods-i-have-eaten-it/i-have-eaten-it-communal-meal/

https://www.surfacemag.com/articles/artists-using-food-in-art/

https://thepeoplescook.com/

https://www.widewalls.ch/magazine/art-manifestos

https://thefoodiestudies.com/el-futuro-de-la-alimentacion-segun-los-artistas-contemporaneos-hasta-el-7-de-julio-en-hannover/

https://gagosian.com/quarterly/2017/11/03/art-and-food/

FOOD.

http://www.brokencitylab.org/blog/carol-goodden-gordon-matta-clarks-food/

http://www.ubu.com/film/gmc_food.html

Katari Mag

Bibliografia

1. 1969-1984, ÀNGELS RIBÉ. 2011. En el laberint. Barcelona : Museu d’Art Contemporani de Barcelona, 2011. 978-84-92505-54-8.

2. ART, KERBER. 2016. FOOD. [ed.] Susanne Gaensheimer, et al. Germany : s.n., 2016. 978-3-7356-0229-9.

3. BARCELONA, MUSEU D’ART CONTEMPORANI DE. 2008. Més enllà de l’objecte: obres de la col·lecció MACBA. Barcelona : Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, 2008. 978-84-393-7826-6.

4. 1987. BENET ROSSELL. Lleida : Museu Morera, Ajuntament de Lleida i Diputació Provincial, 1987. D.L.: L.657/87.

5. 1987. BENET ROSSELL. Céret : Musée d’Art Moderne de Céret, 1987. D.L.: B-10493-1987.

6. BOURRIAUD, NICOLAS. 2006. Estética relacional. Buenos Aires : Adriana Hidalgo, 2006. 987-1156-56-1.

7. CUYÁS, JOSÉ DÍAZ. 2009. Encuentros de Pamplona 1972: Fin de fiesta del arte experimental. Madrid : Departamento de Actividades Editoriales del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, 2009. 978-84-8026-405-1.

8. DOT, ANNA. 2015. MENTRESTANT ALLÀ. Todo lo que me gusta es ilegal, inmoral o engorda. Anna Pahissa. s.l. : Associació cultural nyamnyam, 2015. Vol. VI, 5.

9. DOT, ANNA. Maig, 2015. MENTRESTANT ALLÀ. Todo lo que me gusta es ilegal, inmoral o engorda. Aníbal Parada. s.l. : Associació cultural nyamnyam, Maig, 2015. Vol. V.

10. DOT, ANNA.Abril, 2015. MENTRESTANT ALLÀ. Todo lo que me gusta es ilegal, inmoral o engorda. Societat Doctor Alonso. s.l. : Associació cultural nyamnyam, Abril, 2015. Vol. IV.

11. DOT, ANNA.Març, 2015. MENTRESTANT ALLÀ. Todo lo que me gusta es ilegal, inmoral o engorda. Txalo Toloza. s.l. : Associació cultural nyamnyam, Març, 2015. Vol. III.

12. DOT, ANNA.Febrer, 2015. MENTRESTANT ALLÀ. Todo lo que me gusta es ilegal, inmoral o engorda. Marc Caellas. s.l. : Associació cultural nyamnyam, Febrer, 2015. Vol. II.

13. DOT, ANNA.Gener, 2015. MENTRESTANT ALLÀ. Todo lo que me gusta es ilegal, inmoral o engorda. Matteo Guidi. s.l. : Associació cultural nyamnyam, Gener, 2015. Vol. I.

14. FRIEDRICH, CASPAR DAVID, TAEUBER-ARP, SOPHIE i ALEXANCO, JOSÉ LUIS. 2009. ENCUENTROS DE PAMPLONA. [ed.] ARTEYPARTE. Sevilla : Centro Andaluz de Arte Contemporáneo, 2009. 8 414090 212427 00083.

15. GONZÁLEZ, IVAM. CENTRE JULIO. 1993. GORDON MATTA-CLARK. Valencia; Marsella i Londres : IVAM Centre Julio González, 1993. 84-482-0022-5.

16. GOU, MAR SERINYÀ. 2020. Eurítmies. Del traç a l’espai. [ed.] Gemma Reixach. Girona : s.n., 2020. D.L.: Gi 75-2020.

17. 2002. L’ART CONCEPTUAL ESPANYOL EN LA COL·LECCIÓ RAFAEL TOUS. Barcelona : Ajuntament de l’Hospitalet, 2002. 84-931874-3-7.

18. LLANO, RAFAEL, et al. 2017. Los Encuentros de Pamplona en el Museo Universidad de Navarra. Navarra : Museo Universidad de Navarra, 2017. 978-84-8081-538-3.

19. 1993. LLUÍS VILÀ. Palafrugell : Palafrugell art. ESPAI CONTEMPORANI, 1993.

20. MACBA. 2016. MIRALDA MADEINUSA. Barcelona : Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), 2016. 978-84-92505-82-1.

21. MATTA-CLARK, GORDON. 2018. Collecting MATTA-CLARK. La raccolta Berg. Roma : Accademia Nazionale di San Luca, 2018. 978-88-97610-31-1.

22. MATTA-CLARK, GORDON. 2020. Entrevistas. Barcelona : Puente editores, 2020. 978-84-949694-6-1.

23. MATTA-CLARK, GORDON. 2015. The Beginning of Trees and the End. [ed.] Lucas Zwirner. New York : David Zwirner Books, 2015. Provinència de Harold Berg. 978-1-941701-25-6. .

24. MIRALDA. 2008. POWER FOOD LEXIcom. Barcelona : FOODCULTURAMUSEUM, 2008. 978-84-612-7054-5.

25. MIRALDA, ANTONI. 1987. HONEYMOON: AIXOVAR, AJUAR I TROUSSEAU. Terrassa : Amics de les Arts i JJ.MM., 1987. D.L.: B-18268-1987.

26. Miralda, Antoni. 1994. MENUS. Palma de Mallorca : SA NOSTRA – Caixa de Balears, 1994. 848712870-X.

27. MIRALDA, ANTONI. 1995-96. OBRAS 1965 – 1995. Barcelona y Valencia : Fundación “la Caixa” e IVAM, Centre Julio González, 1995-96. 84-7664-534-1.

28. MIRALLES, FINA. 2003. “Del natural”. Barcelona : eBent’03, 2003.

29. MIRALLES, FINA. 2001. De les idees a la vida. Sabadell : Museu d’Art de Sabadell, 2001. 84-87221-49-1.

30. MIRALLES, FINA. 2018. Paraules fèrtils 1972-2017. Sabadell : Fundació Ars, 2018. 978-84-89991-21-7.

31. MIRALLES, FINA. 2020. Soc totes les que he sigut. Barcelona : MACBA Museu d’Art Contemporani de Barcelona, 2020. 978-84-17593-12-4.

32. MIRALLES, FINA. 2008. TESTAMENT VITAL. Sabadell : EDICIONS DE GRÀFIC SET, 2008. 978-84-933724-8-4.

33. MUNTADAS. 1992. INTERVENÇÕES: A PROPÓSITO DO PÚBLICO E DO PRIVADO. Porto (Portugal) : Fundaçao de Serralves, 1992. -.

34. MUNTADAS. 2000-01. ON TRANSLATION: LE PUBLIC. HORS-SÉRIE, LE JOURNAL. Musée d’art contemporain de Montréal, 2000-01, 2.

35. MUNTADAS. 1992. STADIUM VII. Santa Barbara (Estats Units) : Santa Barbara Museum of Art, 1992. Vol. VII. -.

36. MUNTADAS. 1992. TRABAJOS RECIENTES. Valencia : IVAM Centre del Carme, 1992. 84-482-0037-3.

37. MUNTADAS, ANTONI. 2002. 18.01.2002. MUNTADAS. Madrid : Galeria Moises Perez de Albeniz, 2002. D.L.: NA XXXX.

38. MUNTADAS, ANTONI. 1994. Between the Frames: The Forum. Bordeaux : capcMusée d’art contemporain de Bordeaux, 1994. 2-87721-096-0.

39. MUNTADAS, ANTONI. 1985. Catálogo/Exposición. Madrid : Fernando Vijande Editor, S.A., 1985. 84-86089-14-X.

40. MUNTADAS, ANTONI. 1996. DES/APARICIONS. [ed.] Departament de Cultura. Centre d’Arts Santa Mònica. Barcelona : Generalitat de Catalunya., 1996. D.L.: B-15181-96.

41. MUNTADAS, ANTONI. 1987. E/SLOGANS. Granada : Secretariado de Extensión Cultural / Universidad de Granada, 1987. D.L.: GR. 244/1987.

42. MUNTADAS, ANTONI. 1988. HIBRIDOS. [ed.] Ministerio de Cultura. Madrid : Sofía, Centro de Arte Reina, 1988. D.L.: 301-88-007-X.

43. MUNTADAS, ANTONI. 1994. HIRI-INTERBENTZIOAK. INTERVENCIONES URBANAS. URBAN INTERVENTIONS. San Sebastián. Donostia (Guipuzkoa) : Gipuzkoako Foru Aldundia. Diputación Foral de Gipuzkoa, 1994. 84-7907-152-4.

44. MUNTADAS, ANTONI. 2008. La construcción del miedo y la pérdida de lo público. Granada : Centro José Guerrero, 2008. 978-84-7807-464-8.

45. MUNTADAS, ANTONI. 1992. MEDIA STADIUM. Valencia : IVAM COL·LECCIÓ CENTRE DEL CARME, 1992. -.

46. MUNTADAS, ANTONI. 1993. Proyectos: TALLER DE ANTONI MUNTADA. Departament d’Escultura, Vicente Belenguer, SA, Marcos R. Conde, y Hnos. Tormo, 1993.

47. 1983. NOGUERA. La Bisbal d’Empordà : s.n., 1983. D.L.: B-24.043-83.

48. NOGUERA, PERE. 2020. A TOT LI CAL UNA PARET. Barcelona : Fundació Vila Casas, 2020. 978-84-09-21067-1.

49. NOGUERA, PERE. 1987. EL COLOR M’AFECTA. Girona : Fundació Espais, 1987. D.L.: GI 94-1987.

50. NOGUERA, PERE. 1991. FER LA PARET. Loire-France : Galerie L’OLLAVE, 1991.

51. NOGUERA, PERE. 1985-86. FLUX. Barcelona : Espai 10. Fundació Miró, 1985-86.

52. NOGUERA, PERE. 1990-91. INTRUCCIONS D’ÚS I ABÚS. Barcelona : Galeria Alfons Alcolea, 1990-91.

53. NOGUERA, PERE. 1975. La Fotocòpia com a Obra-Document. Barcelona : s.n., 1975.

54. NOGUERA, PERE. 1996. Llacs, illes, pedrals i morts. Barcelona : Ajuntament de Barcelona, 1996. 84-7609-797-2.

55. NOGUERA, PERE. 2001. Més tot allò/Dibuix a la cuixa. Barcelona : s.n., 2001. 84-393-5326-X.

56. NOGUERA, PERE. 1988. METRÒNOM MONOGRAFIES D’ART. Barcelona : Publicació del Centre de Documentació de l’Art Actual/Fundació Privada d’Art Contemporani Tous-de Pedro, 1988. D.L.: B. 5833-1986.

57. NOGUERA, PERE. MONOGRÀFIC. s.l. : Fundació privada d’art contemporani Tous-De Pedro. Vol. 2.

58. NOGUERA, PERE. 2004. MUNDIAL. La Bisbal d’Empordà : Ajuntament de la Bisbal d’Empordà, 2004.

59. NOGUERA, PERE. 2006. ni….. …..ni. Barcelona : Museu del Càntir d’Argentona, 2006. D.L.: B-37040-2006.

60. NOGUERA, PERE. 1994. OBSERVAR EL CORRENT. Girona : Ajuntament de Girona, 1994. D.L.: Gi: 342-94.

61. NOGUERA, PERE. 2008. Portrait-Robot. Lladó : Crani, 2008. 978-84-613-0060-0.

62. NOGUERA, PERE. 2002. Serrallo. Surar és l’acte Física de lloc. Tarragona : Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona, 2002. 84-932421-9-5.

63. NOGUERA, PERE. 2003. Terres crues, terres cuites. Del paisatge a l’hàbitat. Barcelona : Museu de Ceràmica de Barcelona, 2003. 84-7609-636-4.

64. NYAM, NYAM. 2014. TODO LO QUE ME GUSTA ES ILEGAL, INMORAL O ENGORDA. s.l. : Associació cultural nyamnyam, 2014.

65. NYAMNYAM, ASSOCIACIÓ CULTURAL. 2014. A CUATRO PATAS. s.l. : Associació cultural nyamnyam, 2014.

66. NYAMNYAM, ASSOCIACIÓ CULTURAL. EL VIATGE D’EN TITOT: TÈCNIQUES D’HIPNOSIS D’AUS. Barcelona : Associació cultural nyamnyam.

67. NYAMNYAM, ASSOCIACIÓ CULTURAL. EL VIATGE D’EN TITOT: LA CRIADA DEL BOSC. Barcelona : Associació cultural nyamnyam.

68. NYAMNYAM, ASSOCIACIÓ CULTURAL. EL VIATGE D’EN TITOT: LUBARTA. Barcelona : Associació cultural nyamnyam.

69. NYAMNYAM, ASSOCIACIÓ CULTURAL. EL VIATGE D’EN TITOT: WIFI I WARCRAFT. Barcelona : Associació cultural nyamnyam.

70. ORTIZ, CARME. 1994. ELS CONTRARIS: VILÀ. Banyoles, Girona : EA, 1994. D.L.: GI-1900 94.

71. 2010. Paral·lel Benet Rossell. Barcelona : Museu d’Art Contemporani de Barcelona, 2010. 978-84-92505-41-8.

72. POLLAN, MICHAEL. 2014. COCINAR. UNA HISTORIA NATURAL DE LA TRANSFORMACIÓN. Barcelona : Penguin Random House Grupo Editorial, S.A., 2014. 978-84-9992-365-9.

73. RABASCALL, JOAN. 1991. La leçon de peinture. Paris : Galerie J & J Donguy, 1991.

74. RABASCALL, JOAN. 1989. La leçon de peinture. São Paulo SP Brasil : Galeria Luisa Strina, 1989.

75. RABASCALL, JOAN. 2000. Media 2000. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Centre d’Art Santa Mònica. Espai Vau, 2000. 84-393-5099-6.

76. RABASCALL, JOAN. 1993. Monument a la televisió. Paisatges final segle XX. Barcelona : Ajuntament de Barcelona i Regidoria d’Edicions i Publicacions, 1993. 84-7609-573-2.

77. RABASCALL, JOAN. 2005. MY COLLECTION. s.l. : Jannink, 2005. 978-2-916067-00-0.

78. RABASCALL, JOAN. 1985. Paysages. Vila de Perpinyà : Museu Puig C.D.A.C.C., Vila de Perpinyà & AcApA, Angoulême, 1985.

79. RABASCALL, JOAN. 2009. PRODUCCIÓ 1964-1982. Barcelona : Museu d’Art Contemporani de Barcelona, 2009. 978-84-89771-71-0.

80. RABASCALL, JOAN. 2003. Une rétrospective 1967-2000. La Seyne-sur-mer : Villa Tamaris centre d’art, 2003. 2-912282-72-1.

81. RIBÉ, ÀNGELS. 1998. Àngels Ribé. 1997. [ed.] Rocco Ricci i els autors dels texts. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura, 1998. D.L.: B-2.712/98.

82. RIBÉ, ÀNGELS. 2020. SOTA L’OSSA MAJOR. L’Hospitalet de Llobregat : Centre d’Art Tecla Sala, 2020. 978-84-947382-8-9.

83. RICHARD, FRANCES. 2019. GORDON MATTA-CLARK: PHYSICAL POETICS. s.l. : University of California Press, 2019. 9780520299092.

84. ROFES, OCTAVI, et al. 2002. Muntadas. On Translation. [ed.] Mela Dávila i Valentín Roma. Barcelona : Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) i Actar, 2002. 84-95951-28-2.

85. ROSSELL, BENET. 1992. Ans i Ara. l’Urgell : Museu Comarcal de l’Urgell; Exm. Ajuntament de Tàrrega; Regidoria de Cultura; Made In; Consultors d’Art i La Caixa, 1992. D.L.: 24.121.

86. ROSSELL, BENET. 1996. DIARI RESIDUAL. Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Publicacions, 1996. 84-7609-783-2.

87. ROSSELL, BENET. 1986. Escriptures i Paisatges. Reus : TASCÓ. ESCOLA TALLER D’ART EXCMA. DIPUTACIÓ DE TARRAGONA, 1986.

88. ROSSELL, BENET. 1984. MICRO-ÒPERA. Barcelona : ÀMBIT SERVEIS EDITORIALS, S.A., 1984. 84-86.147-22-0.

89. SALAMANCA, CASA. CENTRO DE ARTE DE. 2002. Comer o no Comer. Salamanca : Consorcio Salamanca, 2002.

90. TORRES, FRANCESC. 2000. CIRCUITOS CERRADOS. [ed.] Paloma Nogués. Madrid : s.n., 2000. 84-89884-12-9.

100. TORRES, FRANCESC. 2008. DA CAPO. Barcelona : Museu d’Art Contemporani de Barcelona, 2008. 978-84-89771-62-8.

101. TORRES, FRANCESC. 1991. EL CARRO DE FENC. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura, 1991. D.L.: B.39604-91.

102. TORRES, FRANCESC. 1998. Història del pensament polític europeu des de la Revolució Americana fins a la caiguda del mur de Berlín. Girona : Ajuntament de Girona, 1998. D.L.: GI-826/98.

103. TORRES, FRANCESC. 1991. LA CABEZA DEL DRAGÓN. Madrid : s.n., 1991. 84-7483-773-1.

104. TORRES, FRANCESC. What Does History Know of Nail-biting? s.l. : Ediciones Polígrafa.

105. VILÀ, LLUÍS. 1992. 1978-1992. Banyoles : s.n., 1992.

106. VILÀ, LLUÍS. 1997. Así son las cosas. [ed.] Lluís Vilà i Om Sai Ram. Banyoles : s.n., 1997. D.L.: GI-862-97.

107. VILÀ, LLUÍS. 1986. Història de l’evolució. Banyoles : Edicions del pèl, 1986. 84-86 177-08-1.

108. VILÀ, LLUÍS. LLUÍS VILÀ. Girona : Lluís Vilà / Alter Ego. D.L.: GI-1778 95.

109. VILÀ, LLUÍS. 2007. Pintura i escultura. Banyoles : GALERIA CORT, 2007.

110. XIFRA, JAUME. 2019. HOME, NATURA, REALITAT. Salt : s.n., 2019. 9 788409 042777.